miércoles, 26 de octubre de 2011

Cuádruple torneo de ranking a espada

La espada ha disputado su primer torneo de ranking júnior y cadete este fin de semana en Amposta. La prueba era crucial ya que puntúa doble para los tiradores de estas categorías.
La inesperada presencia de portugueses dio un giro a la competición. Así, el ganador de espada masculina júnior fue Vasco Lorenço del país vecino. El  Club de Esgrima Europeo de Madrid (CEE-M) conquistó el resto del podio, con Guillermo Sánchez en el segundo lugar.
La final de espada femenina fue ajustada y polémica debido a la nueva norma de pasividad*. Finalmente, Berta Peña (CEE-M)  venció a Teresa Delgado (VCE-VA), sin llegar a agotar el marcador.
La prueba cadete del domingo sirvió para que Yulen Pereira (CEE-M) mejorara su tercer puesto del día anterior y consiguiera esta vez la victoria. El del europeo se impuso a Álvaro Ibáñez de la Sala de Esgrima de Burgos.
En la segunda jornada, Naiara Aldana aprovechó la oportunidad de superarse tras un sábado discreto. La tiradora del Club de Esgrima Barajas se proclamó vencedora ante Flavia Pérez de Burgos.
Por lo que a los tiradores catalanes respecta, la participación más destacada fue en espada masculina júnior. Aleix Heredia de la Sala de Armas de Montjuic (SAM-B) y Marc Andreu de la Sala d’Esgrima d’Amposta llegaron a ser finalistas.
El escenario de la prueba fue Amposta. La esgrima tiene una gran influencia en el pueblo tarraconense. Sin embargo, el pabellón dispuesto para la competición no fue el óptimo a muchos ojos. La amplia participación superó las expectativas de los organizadores de la Sala de Esgrima de Amposta. En consecuencia, los horarios se dilataron, y deportistas, entrenadores y árbitros comentaron la dificultad de su práctica en un espacio tan ajustado.

*La pasividad o no combatividad se produce cuando ha transcurrido un minuto entero sin que haya habido tocado, o bien quince segundos sin contacto de hierro. En este caso, se pasa al siguiente tiempo- un combate se divide en tres tiempos de tres minutos cada uno- sin que haya descanso para los deportistas ni lugar para consejos de los entrenadores. Así, se llega a un único minuto final de combate en el que uno de los dos debe ganar.

Podio de espada femenina júnior. De izquierda a derecha: 2a Teresa Delgado (VCE-V), 1a Berta Peña (CEE-M) y 3as Sara Fernández (CEE-M) y Macarena Centenera (VCE-V)


Podio de espada maculina júnior. De izquierda a derecha: 2º Guillermo Sánchez (CEE-M), 1º Vasco Lorenço  y 3º Alberto Andrés y Yulen pereira (CEE-M)

Quàdruple torneig de rànquing a espasa

L'espasa ha disputat el seu primer torneig de rànquing júnior i cadet aquest cap de setmana a Amposta. La prova era crucial ja que puntua doble per als tiradors d'aquestes categories.
La inesperada presència de portuguesos va donar un gir a la competició. Així, el guanyador d'espasa masculina júnior va ser Vasco Lorenço del país veí. El Club d'Esgrima Europeu de Madrid (CEE-M) va conquerir la resta del podi, amb Guillermo Sánchez en el segon lloc.
La final d'espasa femenina va ser ajustada i polèmica a causa de la nova norma de passivitat*. Finalment, Berta Peña (CEE-M) va vèncer a Teresa Delgado (VCE-VA), sense arribar a esgotar el marcador.
La prova cadet de diumenge va servir per a què Yulen Pereira (CEE-M) millorés el seu tercer lloc del dia anterior i aconseguís aquesta vegada la victòria. El de l'europeu es va imposar a Álvaro Ibáñez de la Sala d'Esgrima de Burgos. En la segona jornada, Naiara Aldana va aprofitar l'oportunitat de superar-se després d'un dissabte discret. La tiradora del Club d'Esgrima Barajas es va proclamar vencedora davant Flavia Pérez de Burgos.



Pel que als tiradors catalans respecta, la participació més destacada va ser en espasa masculina júnior. Aleix Heredia de la Sala d'Armes de Montjuïc (SAM-B) i Marc Andreu de la Sala d’Esgrima d’Amposta van arribar a ser finalistes.
L'escenari de la prova va ser Amposta. L'esgrima té una gran influència en aquest poble tarragoní. No obstant això, el pavelló disposat per a la competició no va ser l'òptim a molts ulls. L'àmplia participació va superar les expectatives dels organitzadors de la Sala d'Esgrima d'Amposta. En conseqüència, els horaris es van dilatar, i esportistes, entrenadors i àrbitres van comentar la dificultat de la seva pràctica en un espai tan ajustat.

*La passivitat o no combativitat es produeix quan ha transcorregut un minut sencer sense que hi hagi hagut tocat, o bé quinze segons sense contacte de ferro. En aquest cas, es passa al següent temps- un combat es divideix en tres temps de tres minuts cadascun- sense que hi hagi descans per als esportistes ni lloc per a consells dels entrenadors. Així, s'arriba a un únic minut final de combat en el qual un dels dos ha de guanyar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario