viernes, 21 de octubre de 2011

ESGRIMA PARA PRINCIPIANTES



Hasta ahora esta página ha sido muy enfocada a gente ya especializada en la esgrima. Pero hoy, en respuesta a las peticiones recibidas, dedicamos un apartado a los que son nuevos en este mundo.

A continuación, se presenta una pequeña introducción a la esgrima real, una desmitificación de leyendas urbanas y falsas creencias. A partir de ahora todos sabremos de qué hablamos cuando La ESGRIMA ES NOTICIA:

¿Qué es la esgrima?
Sí, la esgrima es aquello de la espada, aunque también se podría decir, aquello del florete y del sable. La esgrima es un deporte de combate, es ataque y defensa, habilidad, destreza en el arte de manejar un arma.
¿Espadas, floretes o sables?
Son las tres armas, con características diferentes (forma, pes...) que dan lugar a las tres modalidades de la esgrima, con su propia técnica y normativa.


¿En qué consiste?
Se trata de tocar al rival y que no te toquen!

¿Pinchan?
NO! Las armas no están afiladas! A la punta tienen un botón (cómo lo de los bolis sin tapón) que al tocar el rival se hunde.

¿Lleváis cables en la espalda?
Sí. Pero NO nos electrocutamos. El arma va conectada a un circuito eléctrico para facilitar la tarea del árbitro. Al hundirse la punta se cierra el circuito y de este modo el aparato da la señal de tocado: se enciende una luz y suena un ruido.


marcador de esgrima

¿El que hace esgrima, es un esgrimista?
Sí. Será espadista, floretista o sablista en función de la modalidad. Pero el término más utilizado es el de tirador, es decir, la persona que “tira”, que está en combate (nunca la que “juega”, la esgrima no es un juego).

¿Y decís En garde! y touche!?
Es el árbitro quién pide que los tiradores que se pongan en guardia, preparados para empezar el combate, y quien para el combate cuando hay un tocado. El francés es el idioma oficial de la esgrima, y se utiliza en las competiciones internacionales. Pero aquí lo decimos en castellano (o catalán). A veces, lo que sí hacen los tiradores al conseguir un tocado es chillar para descargar la adrenalina y la tensión acumuladas por la concentración que requiere.

Si tienes alguna duda más, deja un comentario con tu pregunta porfavor, y tendrás respuesta también!



ESGRIMA PER PRINCIPIANTS
Fins ara aquesta pàgina ha estat molt enfocada a gent especialitzada en l’esgrima. Però avui, en resposta a les peticions rebudes, dediquem un apartat als que són nous en aquest món.
A continuació, es presenta una petita introducció a l’esgrima real, una desmitificació de llegendes urbanes i falses creences. A partir d’ara tots sabrem de què parlem quan L’ESGRIMA ÉS NOTÍCIA:

Què és l’esgrima?
Sí, l’esgrima és allò de l’espasa, tot i que també es podria dir, allò del floret i del sabre. L’esgrima és un esport de combat, és atac i defensa, habilitat, destresa en l’art de manejar un arma.

Espases, florets o sabres?
Són les tres armes, amb característiques diferents (forma, pes...) que donen lloc a les tres modalitats de l’esgrima, amb la seva pròpia tècnica i normativa.

En què consisteix?
Es tracta de tocar al rival  i que no et toquin!

Punxen?
NO! Les armes no estan esmolades! A la punta tenen un botó (com el dels bolis sense tap) que en tocar el rival s’enfonsa.

Porteu cables a l’esquena?
Sí. Però NO ens electrocutem. L’arma va connectada a un circuit elèctric per facilitar la feina de l’àrbitre. En enfonsar-se la punta es tanca el circuit i d’aquesta manera l’aparell dóna la senya de tocat: s’encén una llum i sona un soroll.

El que fa esgrima, es un esgrimista?
Sí. Serà espasista, floretista o sabrista depenent de la modalitat. Però el terme més utilitzat és el de tirador, és a dir, la persona que “tira”, que està en combat (mai la que “juga”, l’esgrima no és un joc).

I dieu En garde! i touche! ?
És l’àrbitre qui demana que els tiradors que es posin en guàrdia, preparats per començar el combat, i qui atura el combat quan hi ha un tocat. El francès és l’idioma oficial de l’esgrima, i s’utilitza en les competicions internacionals. Però aquí ho diem en català o castellà.  De vegades, el que sí fan els tiradors en aconseguir un tocat és cridar per descarregar l’adrenalina i la tensió acumulades per la concentració que requereix.

Si tens algun dubte més, deixa-la com a comentari siusplau, i també tindràs resposta!

espada


florete


sable

No hay comentarios:

Publicar un comentario